|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alexander
Starszy szeregowiec
Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
|
|
Potencjał gospodarczy i militarny przed II wś
Interesują mnie takie kwestie:
1. Kiedy nastąpiło zwiększenie liczebności armii do stanu przekraczającego 1 % ludności w krajach europejskich, USA, Japonii?
2. Kiedy wprowadzono na większą skalę czołgi (i samochody opancerzone) zastępując nimi kawalerię i jaką ilością opancerzonych pojazdów dysponowały poszczególne kraje w latach 1935-39? Jakie były możliwości produkcyjne tych pojazdów?
3. Kiedy wprowadzono nowoczesne myśliwce zastępując nimi dwupłatowce (chodzi mi o myśliwce o prędkości ponad 450 km/h) i jaką ich ilością dysponowały poszczególne kraje w latach 1935-39? Jakie były możliwości produkcyjne? Które kraje dysponowały myśliwcami o prędkości ponad 500 km/h uzbrojonymi w działka (lub większą ilość km) i w jakiej ilości?
4. Kiedy wprowadzono nowoczesne bombowce i w jakiej ilości w poszczególnych krajach? Kto dysponował bombowcami średnimi i ciężkimi (o udźwigu bomb ponad 2000 kg) i w jakiej ilości w latach 1935-39? Jakie były możliwości produkcyjne? _________________ Si vis pacem, para bellum
Qui gladio ferit, gladio perit.
Pon 26 Cze, 2006 12:31
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Human
Colonel
Posty: 4892 Pochwał: 3 Skąd: Wrocław
|
|
|
Cytat: | 2. Kiedy wprowadzono na większą skalę czołgi (i samochody opancerzone) zastępując nimi kawalerię i jaką ilością opancerzonych pojazdów dysponowały poszczególne kraje w latach 1935-39? Jakie były możliwości produkcyjne tych pojazdów? |
A co zrobisz ze Stanami Zjednoczonymi, gdzie czołgi zaczęto produkować masowo, praktycznie dopiero od 1941 roku
Cytat: | 3. Kiedy wprowadzono nowoczesne myśliwce zastępując nimi dwupłatowce (chodzi mi o myśliwce o prędkości ponad 450 km/h) i jaką ich ilością dysponowały poszczególne kraje w latach 1935-39? Jakie były możliwości produkcyjne? Które kraje dysponowały myśliwcami o prędkości ponad 500 km/h uzbrojonymi w działka (lub większą ilość km) i w jakiej ilości? |
Na przykład Hawker Hurricane- wprowadzenie do służby od 1937 roku, Messerschmitt 109- od 1936 roku, Supermarine Spitfire- od 1938, Curtiss P40- od 1939, Fokker D.XXI- bodajże od 1936, część z nich, miała prędkość mniejszą od 500 km, ale zbliżoną więc wliczam. Wszystkie natomiast były szybsze od P.11 i to nawet w wersji Kobuz, czyli G, który szybciej jak, troszkę poniżej 400 na godzinę, polecieć nie chciał.
Niestety jako, że zasadniczo, ja jestem od amerykanów i na dodatek od czołgów, to Ci liczb konkretnych nie podam, po prostu nie mam w domu odpowiednich materiałów.
Pon 26 Cze, 2006 13:24
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Alexander
Starszy szeregowiec
Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
|
|
Przezbrojenie Luftwaffe w Bf-109 następowało w latach 1937-39
W 1938 roku około połowę stanu stanowiły Bf-109, a połowę dwupłatowe Arado,
we wrześniu 1939 proces przezbrajania nie został jeszcze zakończony, jednak wprowadzona w większej ilości wersja E rewelacyjnych na owe czasy możliwościach (prędkość max 560 km/h) dawała zdecydowaną przewagę nad polskim lotnictwem... paradoksalnie to lotnictwo bombowe miało przyznany priorytet, jak również ciężkie myśliwce Bf 110
Nowoczesne bombowce również wprowadzono w latach 1937-39
Do-17 o dużej prędkości (ok 400-427 km/h)
He-111 (o udźwigu bomb 2000 kg)
Bazę produkcyjną stanowiły zakłady lotnicze rozwinięte olbrzymimi nakładami na początku lat trzydziestych o możliwościach produkcyjnych - mimo problemów z surowcami - ok 600 maszyn miesięcznie. _________________ Si vis pacem, para bellum
Qui gladio ferit, gladio perit.
Nie 02 Lip, 2006 13:15
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki w tym forum Możesz ściągać pliki w tym forum
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Forum. Redakcja magazynu "Inne Oblicza Historii" nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
|
|